Drumul județean Mediaș-Bârghiș se repară cu aproximativ 19 mil. euro

Știri de Sibiu, 23.11.2017; 125 vizualizări

Consiliul Județean (CJ) Sibiu a semnat, joi, cu Agenția pentru Dezvoltare Regională (ADR) Centru, contractul de finanțare pentru reabilitarea drumului județean DJ 141 Mediaș-Bârghiș, investiție considerată oportunitate de dezvoltare pentru Valea Hârtibaciului și nordul județului. Pentru reabilitarea celor 25,8 km , distanta pe care este prevăzută și construirea de noi poduri, s-au alocat 84.612.237,98 lei, aproximativ 19 milioane de euro.

Investitia se realizeaza prin Programul Operațional Regional 2014-2020, din care contribuția Consiliului Județean Sibiu este de 2.469.139,16 lei, perioada de implementare fiind noiembrie 2017 – septembrie 2021.

Drumul, care reprezintă o alternativă pentru DN 14 Sibiu – Mediaș, făcând legătura între DJ 106 Sibiu-Agnita- Sighișoara și DN 14 Sibiu – Mediaș-Sighișoara, s-a degradat in timp, în zonă fiind înregistrate chiar și alunecări de teren. Potrivit estimărilor președintei CJ Sibiu, peste 700 de mii de oameni vor beneficia de un trafic in siguranta, la finalizarea investitiei.

”Echilibrarea nivelului de dezvoltare economică între micro-regiunile din județ este o prioritate pentru noi, iar reabilitarea DJ 141 Mediaș-Bârghiș vine în sprijinul micro-regiunii Valea Hârtibaciului și a părții de nord a județului. Mulți investitori se plângeau atât de infrastructura rutieră slabă a zonei, cât și de lipsa forței de muncă. Acest drum va scoate din izolare mai multe localitățiși va deschide noi oportunități pentru economia locală. Estimăm că minimum 70.000 de persoane vor avea o posibilitate mai mare de a se deplasa între principalele localități deservite de acest drum, respectiv municipiul Mediaș, comuna Moșna, comuna Biertan și comuna Bârghiș”, declară Daniela Cîmpean, președinta Consiliului Județean Sibiu.

Potrivit initiatorilor, proiectul de reabilitarea a DJ 141 presupune crearea ”unui sistem rutier nou acolo unde există cedări ale patului drumului, lucrări de consolidare cu micropiloţi, drenuri longitudinale şi transversale pe tronsoane,ziduri de sprijin noi, asigurarea scurgerii apelor prin rigole și şanţuri, amenajarea ieşirilor la drumurile laterale, amenajarea de staţii de autobuz, elemente suplimentare pentru siguranța circulației (marcaje rezonatoare, semne de avertizare cu lumini galbene intermitente la trecerile de pietoni, vopsea de marcaj în relief pt atenționarea pietonilor, parapete de protecție, rampe acces facil al persoanelor cu dizabilități), accesul la proprietăți prin executarea de podețe, reabilitarea podurilor sau demolarea și construirea de noi poduri, după cum urmează: 4 poduri (de la km 9+476, km 9+678,km10+863,km 12+608) vor fi demolate și reconstruite; 1 pod (de la km 11+824) va fi demolat parțial și nou construit, cu păstrarea de elemente din podul vechi”.

După semnarea contractului de finantare, urmeaza selectarea firmelor pentru proiectul tehnic, execuția lucrării și asistență tehnică.




Răspunde și tu!