În lipsa permanenței la posturi, șeful IPJ Sibiu încurajează apelurile pe numărul de urgență 112

Știri de Sibiu, 31.05.2018

Persoanele aflate în dificultate sau cele care au nevoie de prezența unui polițist din proximitate trebuie să utilizeze apelul de urgență 112, aceasta fiind cea mai simplă modalitate de comunicare, în lipsa unei permanențe la posturile de poliție, recomandă șeful Inspectoratului de Poliție al Județului Sibiu, comisarul șef Tiberiu Ivancea.

Intrebat în conferință de presă ce soluție există pentru oamenii din mediul rural cărora nu li se răspunde la telefoanele secțiilor sau posturilor de poliție, comisarul șef Ivancea a recomandat varianta apelului pe numărul unic european de urgenţă – 112.

”Apelurile, de regulă, și sfatul meu, ca recomandare, este să se facă prin Sistemul Național Unic de Urgență 112. Toate apelurile sunt prin sistemul național 112. De acolo pot fi gestionate cel mai bine și poți avea un control asupra a ceea ce se întâmplă și a modului de intervenție și a timpului de reacție”, a declarat Ivancea.

Potrivit acestuia, niciun post de poliție nu are capacitatea în prezent să asigure permanența în sedii, legatura cu oamenii fiind creată prin patrulări, nu prin telefonia fixă.

”La toate posturile de poliție sunt afișate numerele de telefon mobil ale polițiștilor din comună. Nu a fost niciodată obligativitate să se asigure permanență la posturile de poliție. Un post cu doi sau chiar cu cinci oameni nu poate asigura matematic o continuitate. Niciun post de poliție din județul Sibiu nu are continuitate a prezenței fizice în sediu. Legatura este asigurată prin patrulele care sunt pe fiecare secție rurală și pe toate posturile de poliție. Acolo este asigurată intervenția. Este asigurata continuitate 24 din 24 de ore”, a mai precizat Ivancea.

Intrebat dacă nu există riscul blocarii numarului de urgența 112 dacă oamenii vor apela pentru orice probleme, șeful IPJ Sibiu a precizat: ”Nu există riscul sa se blocheze sistemul 112.(…) Lumea trebuie să fie încurajată să sune la noi pentru probleme reale, nu pentru false probleme. Nu stiu câți oameni cunosc numerele de telefon ale posturilor de politie. Eu cred că este o modalitate mult mai simplă de comunicare și de sesizare, apelul prin 112”.

Potrivit acestuia, majoritatea cetățenilor apelează deja pe 112, volumul apelurilor nefiind unul problematic.

”Volumul de apeluri care sunt redirecționate către noi, pe 112, în 24 de ore, variază între 50 și 120 de apeluri. 120 de apeluri sunt excepții, sunt zile mai încarcate. In rest, sunt 50-80 maximum, dintre care multe sunt apeluri care nu au de ce să fie redirecționate”, a mai spus Ivancea.

Numărul unic european de urgenţă – 112 a fost implementat în România în anul 2005 și este operat de Serviciul de Telecomunicații Speciale. Apelarea la 112 reprezintă calea cea mai rapidă de a comunica cu dispeceratele mai multor institutii precum Poliţie, Pompieri și Ambulanţă, în timpul unei situaţii de urgenţă.




Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Un Răspuns

  1. […] Citeste si: În lipsa permanenței la posturi, șeful IPJ Sibiu încurajează apelurile pe numărul de urgență… […]