Autostrada Sibiu-Pitești, o nouă amânare

Știri de Sibiu, 15.09.2014; 2203 vizualizări

Autoritățile române au avansat un nou termen de depunere a ofertelor pentru studiul de fezabilitate al lucrarilor la autostrada Sibiu-Pitesti.

CNADNR a prelungit din nou termenul limita pentru primirea ofertelor pentru revizuirea studiului de fezabilitate (SF) pentru autostrada Sibiu-Pitesti, cu o lungime de 120 de kilometri, potrivit gândul.info. Noul termen este 23 septembrie 2014.

Dupa ce a cheltuit 2,5 milioane de euro pe vechiul studiu de fezabilitate finalizat în toamna anului 2008 si care între timp a expirat, acum CNADNR a estimat ca ar putea da alte 10 milioane de euro pentru unul nou. Ministrul Transporturilor, Ioan Rus, a comparat, la sfârsitul lunii iulie, autostrada Sibiu-Pitesti cu „un nou Transfagarasan”, estimând ca finalizarea studiului va dura un an si proiectul tehnic înca un an. Rus a estimat ca pentru realizarea acestei autostrazi costurile ar putea ajunge la 30 milioane de euro pe kilometru.

Sibiu-Pitesti, singurul tronson din autostrada Nadlac-Constanta care nu are nici macar un studiu de fezabilitate actualizat, a fost solicitata în repetate rânduri de constructorul de automobile de la Mioveni.

Revizuirea studiului de fezabilitate are un cost cuprins între 43,4 milioane de lei (10 milioane de euro) si 51,3 milioane de lei (11,9 milioane de euro), potrivit anuntului publicat de CNADNR.

Autoritatile au mai cheltuit în 2007-2008 alte 2,5 milioane de euro pentru un studiu de fezabilitate pentru Sibiu-Pitesti, studiu care între timp a expirat. Astfel, în octombrie 2008, ministrul Transporturilor de la acea vreme, Ludovic Orban, anunta ca SF pentru Sibiu-Pitesti a fost aprobat si ca potrivit acestuia valoarea estimata pentru cei 116 kilometri de autostrada era de 3 miliarde de euro.  Orban spera atunci ca lucrarile vor începe în octombrie 2009, dupa gasirea unui constructor, autostrada urmând sa fie gata la finele lui 2012.

La începutul lunii iunie în acest an, pe când la conducerea Ministerului Transporturilor se afla Dan Sova, CNADNR a lansat o noua procedura de achizitie pentru revizuirea mai multor SF-uri, între care si Sibiu-Pitesti. În total au fost lansate la licitatii SF-uri pentru aproape 20 de autostrazi, toate fiind “atacate” prin contestatii de firmele de consultanta.  Firmele reclamau, printre altele, termenul prea scurt pentru elaborarea SF-ului.

Gândul a scris ca CNADNR a solicitat în cazul SF-ului pentru Sibiu-Pitesti, inclusiv “studii pentru specii nedefinite în nomenclatoarele biologice, folosind termeni ca „amfibie” si „pasarile SPA””, dup cum a reclamat una dintre firmele care au contestat mai multe articole din documentatia de licitatie pentru SF-ul de la Sibiu-Pitesti. Ulterior CNANDR a revcenit cu mai multe precizari si erate, între altele prelungind termenul de executie a SF-urilor.

Ministrul Dan Sova declara, în luna martie, ca lucrarile de constructie a autostrazii Sibiu-Pitesti vor începe la 1 ianuarie 2017. Ulterior, premierul Victor Ponta l-a contrazis, afirmând ca  de fapt constructia propriu-zisa va începe în 2015, cu tronsonul Pitesti-Curtea de Arges.

CNADNR solicita, potrivit documentatiei de licitatie, elaborarea a doua alternative de traseu pentru întregul traseu al autostrazii Sibiu-Pitesti, pentru a identifica optiunea cea mai avantajoasa din punct de vedere tehnico-economic.

Autostrada va avea cinci sectiuni, la care se va putea adauga sectiunea sase, în functie de rezultatele studiului de trafic si analizei cost-beneficiu.

Noul Studiu de Fezabilitate va tine cont de existenta studiilor de Pre-Fezabilitate întocmite în 1994 si în 1997 si de studiul de fezabilitate întocmit în 2008, se arata în documentatia de atribuire.
Autostrada va avea 82 de poduri si pasaje cu lungimea mai mare de 100 m, 28 de poduri si pasaje cu lungimea mai mica de 100 m, 7 tunele (cel mai lung tunel va avea 1.700 metri) si 99 podete.

În plus, proiectul include opt noduri rutiere precum si o lungime semnificativa de drumuri de access la reteua locala de transport.

„Studiul de fezabilitate va lega actuala varianta de ocolire a Municipiului Sibiu, de lânga Selimbar, cu actuala varianta de ocolire a Municipiului Pitesti, din apropierea lacului de acumulare Bascov, ambele fiind construite la standard de autostrada.

Lungimea proiectului este de aproximativ 120 kilometri, iar traseul odata finalizat completeaza sectiunea lipsa a Axei prioritare 7 de drumuri din România”, se arata în documentatia de atribuire.




Răspunde și tu!