Patru trasee de tren metropolitan pentru județul Sibiu propuse de Ministerul Transporturilor

Știri de Sibiu, 18.09.2020

Ministerul Transporturilor propune patru variante de rute pentru tren metropolitan la Sibiu, potrivit planului de investiții pentru dezvoltarea infrastructurii de transport pe următorii 10 ani prezentat vineri la Consiliul Județean Sibiu.

Trenul metropolitan ar urma să flosească la Sibiu infrastructura feroviară deja existentă și linii din aria metropolitană care să deservească zonele economice și rezidențiale, prin reactivare.

”Este unul dintre proiectele de noutate și la nivelul Ministerului Transporturilor, însă consacrat în Europa Centrală și de Vest (…) În aceeași manieră este gândit pentru marii poli din România- Timișoara, Cluj Napoca, Iași, Brașov și Sibiu.(…)Este un proiect care va eșua dacă nu va fi implementat în corelare cu Ministerul Transporturilor, Autoritatea pentru Reformă Feroviară, CFR și mai ales cu autoritățile locale și agenții economici”, a declarat Robert Dobre, director în cadrul Ministerului Transporturilor.

Prima linie metropolitană S1 Sibiu ar urma să pornească de la Avrig , să treacă prin Sibiu și să meargă spre Săliște.
Traseu S1 Sibiu: (Avrig (P&R)) – Tălmaciu (P&R) – Veștem – Șelimbăr – Vasile Aron / Broscărie – Sibiu Gara Centrală (P&R) – Turnișor – Cristian (P&R) – Orlat – Săcel – Săliște (P&R) ( Sebeș (P&R))

A doua linie metropolitană S2 Sibiu ar urma să pornească din Cisnădie, pe legătură veche-reactivată, spre Gara Sibiu, cu oprire în Copșa Mică.
Traseu S2 Sibiu: (Cisnădie (P&R)) Șelimbăr – Vasile Aron / Broscărie – Sibiu Gara Centrală (P&R) – Băile Ocna Sibiu (Copșa Mică (P&R))

A treia linie metropolitana S3 Sibiu este prevăzută să plece de la Agnita și presupune reactivarea liniei înguste pe care circulă Mocănița, pe de Valea Hârtibaciului, spre gara din Sibiu.
Traseu S3 Sibiu: (Agnita (P&R) Cornățel (P&R) – Mohu – Șelimbăr – Vasile Aron / Broscărie – Sibiu Gara Centrală (P&R)

Ultima varianta de traseu pentru tren metropolitan, S4 Sibiu este prevăzută să facă legătura între zona industrială Est a Sibiului cu zona industrială Vest a Sibiului.
Traseu S4 Sibiu: Zona industrială Gușterița (P&R) – Fabrica de cărămidă Wienerberger – Vasile Aron / Broscărie – Sibiu Gara Centrală (P&R) – Aeroport Sibiu (P&R) – Zona industrială Vest (P&R)

Proiectele sunt la stadiul de propuneri, urmând să fie realizate studii de fezabilitate pentru definitivarea traseelor.

Planul de investiții pentru dezvoltarea infrastructurii de transport pe perioada 2020-2030 al Ministerului Transporturilor a fost prezentat la Consiliul Județean Sibiu, în prezenta vicepremierului Raluca Turcan, a ministrului Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor, Lucian Bode și directorului general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere S.A. (C.N.A.I.R.), Mariana Ioniță, care au semnat cu Daniela Cimpean, președinta CJ Sibiu, un parteneriat de implementare a proiectului Varianta Ocolitoare Sud Sibiu.




Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Un Răspuns

  1. […] Trenul metropolitan ar urma să folosească la Sibiu infrastructura feroviară deja existentă și linii din aria metropolitană care să deservească zonele economice și rezidențiale, prin reactivare, potrivit stiridesibiu.ro. […]