(P) USR PLUS cere Primăriei Sibiu introducerea semnăturii electronice în relația cu firmele și persoanele fizice

Știri de Sibiu, 22.11.2020

Consilierii USR – PLUS cer introducerea semnăturii electronice pentru contribuabili în relația cu Primăria Sibiu având în vedere că, în contextul epidemiologic generat de pandemia de coronavirus, este necesară organizarea activității instituției astfel încât să fie evitat, pe cât posibil, contactul direct între persoane și trebuie utilizate mijloacele electronice de comunicare.

Potrivit unul comunical al Alianței, grupul consilierilor locali USR PLUS Sibiu a a depus spre aprobarea Consiliului Local Sibiu un proiectul de hotărâre pentru „Procedura privind tipul de semnătură electronică aplicabilă pentru utilizarea de către persoanele fizice și juridice a serviciilor disponibile online prestate de Primăria Municipiului Sibiu”.

„Implementarea semnăturii electronice la nivelul Primăriei Municipiului Sibiu este un salt semnificativ către digitalizarea serviciilor publice oferite online, un salt spre modernizare, transparență și eficiență a Primăriei în relația cu cetățenii”, spune consilierul Raul Apostoiu.

Proiectul USR PLUS propune: depunerea documentelor semnate electronic se poate face prin platforma online www.sibiu.ro, sau prin poșta electronică (e-mail) pentru departamentele din cadrul primăriei care nu au o disponibilă o platformă online; departamentele din cadrul Primăriei Municipiului Sibiu sunt obligate să primească documentele semnate cu semnătură electronică, transmise de persoane fizice și juridice, cu respectarea prevederilor legilor speciale în vigoare; actele emise în format electronic de către Primăria Municipiului Sibiu vor fi semnate cu semnătură electronică fiind asimilate înscrisurilor originale/ emise în format fizic; documente emise de Primăria Municipiului Sibiu ca urmare a primirii documentelor semnate electronic de la persoane fizice sau juridice se comunică tot în format electronic, cu excepția situației în care există o cerere contrară.

Membrii Alianței justifică demersul prin obținerea de numeroase beneficii: Cetățenii nu vor mai fi nevoiți să se deplaseze la ghișeele primăriei pentru a depune acte, totul se va putea face în perfectă siguranță și confort prin mijloacele de comunicare online; documentele semnate electronic vor putea fi încărcate online pe platforma e-Administrație de pe site-ul primăriei www.sibiu.ro sau trimise prin e-mail direct departamentului unde faceți solicitarea; semnătura electronică are același efect juridic ca și semnătura olografă, dar este mult mai sigură pentru că nu poate fi replicată și protejarea naturii prin eliminarea totală a consumului de hârtie.




Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.