Un sibian desființează serviciile Tursib și amenință cu Protecția Consumatorului

Știri de Sibiu, 10.08.2017

Revoltat de calitatea serviciilor oferite de societatea de transport in comun, un sibian care călătoreste frecvent cu autobuzul reclamă numeroase neregului atât în privinta întârzierilor de zeci de minute pe care le au autobuzele, cât și a modului în care Tursib pierde bani prin proasta gestionare a resurselor.

Dupa ce miercuri a asteptatmai bine de 40 de minute autobuzul 10, pe vreme caniculara, Nicolae Ban a decis sa lanseze o sesizare publica cu privire la neregulile de la Tursib și amenință cu reclamații, inclusiv la OPC, in cazul în care conducerea societatii de transport în comun si Primaria nu vor lua masuri.

Sesizarea, transmisa SC Tursib, Primariei Sibiu și pe adresa redactie , este redată integral.

Stimate doamne, stimati domni,

Ma numesc Nicolae Ban și revin a doua oara in scris (telefonic am facut-o in mai multe randuri) cu aceeasi problema, legata de functionarea traseului autobuzului 10.
Am stat azi in statia Andrei Saguna, asteptand sa merg cu autobuzul acasa. Cu mine a mai fost o doamna in varsta, care astepta acelasi autobuz.
De la ora 14 nu a trecut NICIUN autobuz din linia sus mentionata. Am sunat pe la 14.40 la dispecerat de unde mi s-a raspuns ca cel care trebuia sa vina la 14,12 in statia respectiva s-a stricat. Punct. Iar cel care trebuia sa ajunga la ora 14.30 AR trebui sa vina, deoarece AR fi plecat din statia Scandia. Si intr-adevar a venit. La 14.46. Cu doua minute inaintea urmatorului autobuz, care are programata sosirea la 14,48. A se vedea orarul afisat de catre dumneavoastra in statia respectiva.
Deci, intr-un interval de 45 de minute nu a functionat NICIUN autobuz pe linia 10, intr-o perioada a zilei cu o temperatura foarte ridicata, intr-o statie de pe o strada importanta si foarte circulata a Sibiului, si care nu ofera absolut nici un fel de protectie contra soarelui sau ploii.(Intre timp au trecut sumedenie de alte autobuze de pe alte trasee, considerate prioritare). Cum se face ca traseul 10, unul dintre cele mai lungi trasee din Sibiu este considerat “Secundar”, el legand efectiv doua capete extreme ale orasului, Turnisorul cu Gusterita (Scandia sau Tabacaria).
In alta ordine de idei, doresc sa va aduc la cunostinta si alte aspecte legate de functionarea acestui traseu. Am reinceput sa merg cu acest autobuz(si cu altele din Sibiu) de prin luna februarie 2017. Mi-am facut la banca si un Mastercard, special ca sa platesc biletul in autobuz, deoarece “Sibiul calatoreste Contactless”, nu-i asa? Vreau sa spun ca aproximativ 2 din 5 calatorii la fac gratis, deoarece terminalele pur si simplu NU FUNCTIONEAZA! ” Lipsa rola chitanta” Eroare de comunicare” sau pur si simplu nu sunt pornite, sau se sting ledurile cateva secunde si nu se intampla nimic. Acest aspect nu este singular, si nu se intampla doar pe traseul 10.
Alt aspect ar fi acela ca de foarte multe ori din Statia Zavoi, Asachi sau Iancu de Hunedoara se urca multi calatori “de etnie roma” sa le spun asa, ca sa nu “deranjez” pe nimeni, care pur si simplu merg fara bilet. Adica fraudulos. Plus ca de multe ori se isca scandal in autobuz, cu strigate si galagie, provocand un disconfort calatorilor PLATITORI de bilet. Cu o singura exceptie, soferul nu a luat nici un fel de atitudine. De cand folosesc acest traseu, nu am intalnit NICIODATA un echipaj de control. Simpla lor prezenta(repetata) ar descuraja aceste manifestari, si ar reduce din pierderile cauzate societatii Tursib.
In speranta ca aceste aspecte semnalate vor trage un semnal de alarma si se vor lua ceva masuri, va multumesc pentru rabdarea de a citi acest mesaj. Deoarece eu aceasta rabdare am epuizat-o in lungile asteptari in statia de autobuz. Si sper ca un raspuns din partea dumneavoastra sa nu mai dureze aproape o luna cat a durat anteriorul (atasez raspunsul meu de atunci la raspunsul dumneavoastra).

Cu respect,

Nicolae Ban

P.S. Voi trimite acest email si Primariei Sibiu, a carui societate sunteti, ziarelor sibiene, precum si Oficiului pentru Protectia Consumatorului Sibiu, in speranta ca se va remedia cumva situatia aceasta, devenita insuportabila pentru multi utilizatori ai serviciului de transport public din Sibiu. Daca e necesar, voi aduna semnaturi de la toti cei afectati de aceste disfunctionalitati. Posed ca proba palpabila biletul cumparat din autobuz la ora 14.47.”




Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

7 Răspunsuri

  1. Flavius says:

    Eu cred ca întârzierile si nerespectarea programului afișat pe tabela se datorează in mod special șoferilor Tursib care conduc exagerat de repede si agresiv pe traseul lor, iar de multe ori nici nu mai opresc in stații dacă nu văd oameni in dreptul ușilor de coborâre, ceea ce mi se pare inacceptabil, ca mai apoi sa stagneze câte 30-40 minute la capăt de linie. Astfel se dereglează tot traseul, ori ajung prea repede, ori întârzie, dar nu te poți baza pe acel program deloc!
    Faptul ca circula cu viteza prea mare prin oraș, de multe ori ii obliga sa frâneze puternic si călătoria devine plină de adrenalina sau accidente. Cand pleacă din stații nu se uita in oglinzi, am întâlnit des situații cand oamenii au fost prinși in usa in timp ce urcau, sau oameni care alergau după autobuz si li s-a închis usa in fata chiar cand urmau sa pașească pe trepte.

  2. Lucia says:

    Si eu sunt foarte suparata pe Tursib si Primaria Sibiu . Dupa ce NU SE VREA prelungirea traseului Tursib pana dupa Cimitirul Municipal , accesul din Calea Cisnadiei, ne este interzis ca noi cei care am fost sibieni o viata intreaga si ne-am mutat la batranete in cartierele aparute la limita orasului , sa beneficiem de transport gratuit asa cum am beneficiat pana am fost sibieni cu acte, pentru ca acum locuim in Cisnadia din buza Sibiului. Ma intreb daca mai am dreptul la locul de veci pe care l-am amenajat inainte de a ma decide sa locuiasc la 500 de metri de limita orasului ?

  3. Cristi says:

    nu doar pe linia 10 sunt probleme…si pe 1 e la fel….in schimb 111,113,etc dacă se intampla ceva e posibil sa o vedeti pe Astrid (stiti voi care) cu masina personala cum duce oamenii la job sa nu întârzie la continental,siemens sau takata…noi restul nu prea contăm…si șoferii???zici ca acum au coborât din pom …au un tupeu fantastic…ei cred ca au prioritate tot timpul…si voi ăștia…platitorii de bilete ia mai terminati cu pretențiile de prelungiri de trasee…aia se va întâmpla doar dacă o cer pensionarii mocangii 😎

  4. Alexandra says:

    Mai nou, Tursib nr 10 nu mai circula pana in capatul strazii Zavoi, “datorita lucrarilor de pe strada”, si uitati asa au ramas familii fara acces la singurul mijoc de transport de care dispuneau, gravide si mame cu copii mici care trebuie sa mergem prin namoale, gropi si canicula pana la asfalt sa putem lua autobuzul.. Pe aceste canicule lesini pana la autobuz. Ba mai mult, inainte de aceasta sistare, soferii circulau ca cei de la formula 1 pe str.Zavoi, strada plina de gropi, dupa cum stiti.. Pe langa faptul ca sticau masinile, zau ca nasteai acolo.. Este inadmisibil! Si Doamne fereste sa zici ceva ca ti se umplue frigiderul, un-doi de catre soferi..

  5. Stefan says:

    Nu stiu cate persoane au remarcat ca in timp de canicula autobuzele merg cu caldura pornita. Nici nu poti tine mana pe radiator atat e de fierbinte.
    Am reclamat acest lucru la OPC si am primit raspuns ca autobaza e invechita dar ca s-a remediat problema. Dupa cateva zile pe o alta linie aceeasi problema. Nu stiu de ce nu-i amendeaza cineva.
    Daca circuli fara bilet primesti amenda dar daca pe canicula merge caldura nu e nimeni amendat. E corect?

1 2