Chestionar: CJ Sibiu vrea să afle dacă produsele tradiționale create de meșterii populari sunt o opțiune de cadou pentru tine
08.11.2024 Consiliul Județean (CJ) Sibiu a lansat, vineri, un chestionar destinat promovării meșteșugurilor în cadrul căruia sibienii sunt întrebați dacă produsele tradiționale create de meșterii populari sunt o opțiune de cadou pentru ei. Chestionarul se poate completea până pe 17 noiembrie.
Pentru o mai bună înțelegere a percepției pe care o au consumatorii în momentul în care aleg să cumpere produse handmade, dar și ce reprezintă pentru ei această alternativă de produse care pot fi achiziționate, sibienii sunt consultați prin intermediul chestionarului ce poate fi completat pe site-ul ro-cht.uspconsult.hu .
“Așa cum am susținut mereu să cumpărăm local, așa aș îndemna acum pe oricine dorește să facă un cadou care cu adevărat să fie realizat cu suflet, să cumpere un produs de la un meșteșugar. Care este viitorul acestor produse, cum îi putem sprijini noi ca autoritate și mai mult pe meșteșugari, de ce aleg sau de ce nu aleg oamenii să cumpere astfel de produse sunt doar câteva dintre întrebările la care ne dorim să găsim răspuns cu ajutorul sibienilor. De aceea, vă invit să fiți parte a acestui demers și să completați chestionarul, deoarece acesta ne va oferi o perspectivă în plus în conturarea celor mai bune măsuri pe care le putem lua în așa fel încât această breaslă să rămână un etalon pentru județul nostru“, a declarat președinta CJ Daniela Cîmpean.
Chestionarul a fost lansat în cadrul proiectului COMMHERITOUR – Modele comunitare pentru valorificarea sustenabilă a meșteșugurilor din patrimoniul cultural pentru a spori performanța economică și turistică a zonelor îndepărtate ale Regiunii Dunării.
Platforma își propune să maximizeze contribuția meșteșugurilor din patrimoniul cultural la productivitatea economică, la performanța turismului și coeziunea comunității, într-un mod sustenabil.
Proiectul va spori gradul de conștientizare cu privire la potențialul inerent de creștere al patrimoniului meșteșugăresc și va îmbunătăți valorificarea capacităților comunităților prin utilizarea modelelor incluzive și prin aplicarea unor soluții transnaționale pentru consolidarea coeziunii.
Produsul final transnațional al COMMHERITOUR este HeriCraft Market, o platformă digitală de rețele interculturale, de prezentare a atracțiilor turistice legate de meșteșuguri, de partajare a metodelor, invențiilor și programelor de dezvoltare a abilităților.
